Samen Het noorden kwijt

Het noorden kwijt

Op reis met Vally en Tom

Bangkok

We zijn al aangekomen op onze laatste bestemming: Bangkok. Donderdag vertrekken we terug naar huis, zodat we vrijdagnamiddag weer thuis zijn. Foto’s uit Bangkok.

zo

Koh Samui

Momenteel zitten we op het eiland Koh Samui en we hebben het eiland al kunnen verkennen. Bekijk de foto’s.

Boottocht

Vandaag een daguitstap met de boot naar verschillende eilanden zoals Phi Phi eiland. Enkele foto’s.

ma

Krabi, Thailand

De eerste foto’s uit Krabi

vr

Vrijdag in Kuala Lumpur

Ga naar de foto’s

do

Kuala Lumpur

De eerste foto’s uit Kuala Lumpur.

Dinsdag in Singapore

Bekijk de foto’s

ma

Singapore

Foto’s van Singapore

vr
jan '16

Naar Azië

We vertrekken binnekort opnieuw op reis. Deze keer geen roadtrip, maar een reis door zuidoost-Azië met een korte tussenlanding in Dubai.
Na Dubai vliegen we eerst naar Singapore, daarna naar Kuala Lumpur en dan naar Thailand. In Thailand bezoeken we Krabi, Koh Samui en we eindigen in Bangkok.

do
jun '14

Dag 16: Whistler

Uitzicht onderweg

Zoals gehoopt was vandaag de zon ten volle van de partij. We hebben vlotjes weer de 28° bereikt. Onze rit ging vandaag van Kamloops naar Whistler, onze laatste stop voor we morgen terug naar Vancouver rijden. Whistler is vooral gekend als mondaine plaats voor wintersport, maar is in de zomer ook druk bezocht door mountainbikers of dagtoeristen vanuit Vancouver. Ook nu was het hier zeer druk. Ons hotel is midden in het verkeersvrije centrum gelegen: The Village. Hier zijn de meeste hotels, restaurants en winkels gegroepeerd en is het gezellig flaneren. Maar dan wel liefst in de schaduw voor ons! Op onze laatste avond zijn we nog eens gaan eten in The Old Spaghetti Factory, een Canadese keten waar je, rara, pasta’s kan eten. Deze keten is zo populair dat het altijd aanschuiven is en wachten op een tafeltje.
Tijdens onze rit hier naartoe, hebben we wel een verplichte “noodstop” moeten maken. We waren al een paar uur aan het rijden op en af de bergen en na een lange en steile afdaling, begonnen we verbrand rubber te ruiken in de auto. We zijn aan de kant gaan staan om te kijken wat het probleem was. Het was snel duidelijk dat de remmen oververhit geraakt waren van het vele afremmen. Na het afkoelen van de remschijven en een half uurtje pauze in de schaduw konden we verder.
Morgen staat er nog een korte rit naar Vancouver op het programma, de auto binnen brengen en terug richting België vliegen. Deze rit zal ons langs de bekende Sea-to-Sky Highway leiden. Een route tussen de zee en de bergen die weer spectaculaire uitzichten belooft. Jammer natuurlijk dat het bijna voorbij is, maar het was weer een schitterende reis.